Popüler Bir Blog Yazarı Olmak Zorunda Değilsiniz, Çünkü..
“Gerçekçi olalım. Çok popüler olmadıkça blog yazmanın pek bir somut faydası yoktur. Tanınmış bir blog sahibi olmanın yolu da diğer ünlü blog sahipleriyle iletişim kurmaktır. Neden insanlara nasıl blog yazacaklarını öğretmek yerine zamanlarını reklam ve email bültenleri gibi gerçek pazarlama faaliyetlerine harcamalarını söylemiyorsunuz?” Bu soru isimsiz bir okurdan alınan bir emailden.. Şimdi derin bir nefes alıyor ve cevaplıyorum..
Öncelikle şunu söylemeliyim ki popüler bir blogger olmak iş için blog yaz maktan tamamen farklı bir şeydir. Bunlara birbirinden farklı iki iş modeli ve blog tarzı diyebiliriz. Ayrıca popüler bir blogger olmak tam olarak sizin kontrolünüzde değilken, iş için yazdığınız blogunuzla tam da olmak istediğiniz yerlere yükselebilirsiniz. Açıklayayım.
İnsanlar Neden Blog Yazarlar
İnsanlar genellikle şu nedenlerle blog yazmaya başlarlar..
Tutkulu oldukları bir konu hakkında yazmak ve fikirlerini paylaşmak isterler
Hayatlarından veya mevcut işlerinden sıkılmaktadırlar ve yaratıcı bir çıkış yolu ararlar
Bir yazar, yayıncı vb. olmayı denemek isterler…
Sizin yazma sebebiniz de tam olarak bunlardan biri olmayabilir fakat bu saydıklarım en temel sebeplerdir.. Bu tarz insanları ben “hobi bloggerları” olarak tanımlıyorum.
Evet blog yazmaya başlıyorsunuz. Birçok başarılı olmuş bloglarla karşılaşıyor ve ne kadar büyük izleyici kitlelerine sahip olduklarını görüyorsunuz. Makaleleri bir sürü yorumlar alan, sosyal alanda paylaşılan ve birçok takipçiyle güvenilirliklerini yükseltmiş olan bloglar arasında geziniyorsunuz.
Ve şuna karar veriyorsunuz; benim blogum da onlarınki gibi olmalı, yoksa başarısız olacak. Tedirgin oluyorsunuz. Oysaki durum böyle değil.
İş İçin Blog Yazmak
Şimdi size bahsedeceğim ise bir diğer blog yazma sebebi; dördüncü olarak, az öncekiler arasında saymadığım önemli bir sebep: İş için blog yazmak. Yani para kazanmak amacıyla yazmak.
Bu madde genellikle hobi bloggerlarının fark edemedikleri bir yazma nedeni. Bu insanlar (genellikle bir tür popülerlik yarışına dönüşen) zevk için blog yazmak ile bir pazarlama aracı olarak blog yazmayı birbirine karıştırıyorlar.
Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin email listelerini oluşturmak amacıyla içerik üretebilir ve kendinizi diğer kalabalıktan ayırt edebilirsiniz. Yani fark oluşturursunuz.
Yaptığınız iş her ne olursa olsun, bu işi pazarlamak için blogunuzu kullanabilirsiniz. Ve kullanmalısınız da! Bunun yanlış bir tarafı yok!
İş için blog yazdığınızda asıl amacınız ünlü olmak değildir. Yüzbinlerce takipçi elde etmek için blog açmazsınız. Sizin için en doğru kişilerden oluşan bir takipçi listesi için blog yazarsınız.. sizden satın alacak ya da içeriğinizi paylaşacak takipçiler için. Ana hedef budur!..
Size bir sır vereyim mi… o süper popüler kişiler “popüler olmak” gibi tek bir amaçla blog yazmaya başlamadılar. Onlar birer “bir gecede başarı” hikayesi değiller. Onlar da yıllarca emek harcayarak bu popülariteye ve büyüklüğe ulaştılar. Ve onlar da çoğunlukla aykırı olanlardır. Çok yetenekli, karizmatik ya da ince düşünenlerden..
Yazı yazma sanatında, belki tasarımda belki de hikaye anlatmakta çok başarılıydılar. Belki de kendi hikayeleri çok farklı ve ilginçti, seçtikleri konu mükemmeldi ya da bu konuda ilk oldular, her neyse..
Ama emin olun ki çabaladılar. Yalnızca yeteneklerini kullanmadılar, zaman ve emek de harcadılar. Belki siz de bu insanlardan birisiniz – ve yeteneğinize çabalarınızı da ekleyince onlar gibi bir başarı yakalayacaksınız. Belki de yakalayamayacaksınız. Fakat blog yazmaya ünlü ya da popüler olmak için başlamıyorsunuz; bunu unutmayın. Zira bu tek başına sizin elinizde olan bir şey de değil.
Burada bahsettiğimiz şey blogunuzu işinizi pazarlamak ve yeni işler / kazançlar elde etmek için kullanmanız. Evet, size blogunuzu işiniz için kullanmanızı tavsiye ediyorum, özellikle de işinizde yeniyseniz ve büyük bir reklam / pazarlama bütçeniz yoksa..
Hedefleri Doğru Belirlemek
Biraz daha açıklık getirelim…
Popüler bir blogger olmak bir iş hedefi değildir – Rakiplerinden ayrılmak, otorite kazanmak, güven inşa etmek ve email listesi oluşturmak ise birer iş hedefidir.
Popüler bir blogger olmak sizin kontrolünüzde değildir – İş için blog yazmak ise kesinlikle sizin kontrolünüzdedir. Doğru şeyleri yaptığınızda: harekete geçmek, eksik ve yanlışlar üzerinde yoğunlaşmak ve hatalardan ders almak gibi… sizi seven ve sonunda müşteriniz olarak para ödeyecek olan 500 veya 1.000 ‘in üzerinde bir listeniz olmaması için hiçbir sebep yoktur.
On binlere ihtiyacınız yok – Başarılı bir iş için 20 ya da 30 bin kişiye ihtiyacınız yoktur. Mesela bir ressamsanız, gerçekten kaç tane tablo satabilirsiniz? Eğer bir yaşam koçuysanız, yorulmaksızın kaç müşteriye gerçek bir hizmet verebilirsiniz? Eğer doğru insanların ilgisini çekebilirseniz, listenizde on binlerce kişi olmak zorunda değildir.
İşinizle ilgili tanıtım olayına geniş bir planda bakın. Pozisyonunuzu iyi belirleyin. Kendinize özel tarzınızı oluşturun ve buna imzanız gibi sahip çıkın. Hedef kitlenize belirgin bir teşvik sunun. Ürününüzü tanıtın ve doğru konularla ilgili makaleler yayınlayın.. ve saire.
Yani bu sadece popülariteyle ilgili bir şey değildir. Ben prestijli web sitelerinde yazıyor olsam da, hala Türkiye’nin en popüler blog yazarı değilim; yüzlerce müşterim de yok, ama yeterince var. Ben popüler olmadan ve popülarite kaygısı olmadan da hep gayet keyifle ve tutkuyla yazıyordum.. hala yazıyorum.. ve kazanıyorum. Neden siz de yapamayasınız?
Yorumlar
Yorum Gönder